Tuesday, January 19, 2016

79


It has been announced in the blog from G3XBM and PC4T. They had been received in French Guyana by FY5KE already. I did scan the activity page on wsprnet.org several times if FY5KE was active but didn't have any luck till this morning. WSPR DXCC nr. 79 with 1W.

I've been testing WSPR-X 1.6 now for a week and can tell from my observations it is a big success. Both on WSPR as JT modes it is more sensitive. If you never did anaything with digital modes and love DX this is the must have software for the upcoming years with low sunspot activity.


4 comments:

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, mooi, die is binnen. Ik werd vanmorgen ook door hem gespot. Ik gebruik nu ook alleen WSPR 1.6.0 werkt erg goed volgens mij. 73 Paul

PE4BAS, Bas said...

Hallo Paul, jaja het is gelukt. Toch waren er kortgeleden nog meer nieuwe DXCC QRV. Zag bijv. een PJ2 regelmatig en heb die nog niet. Ik kijk wel in de activity lijst maar zie zelden nieuwe DXCC's voorbij komen. WSPR-X 1.6 werkt hier naar volle tevredenheid. 73, Bas

Hans said...

Proficiat Bas. Ook ik kwam vanavond op 40m met 2W en -20dB WSPR binnen bij FY5KW in Frans Guyana. 73 Hans, PE1BVQ

PE4BAS, Bas said...

Hallo Hans, daar sta ik van te kijken. Bij mij waren de condities gisterenavond zeer slecht. Ik werd amper gehoord binnen Europa en er was ook bijna niets te horen op de banden behalve 80m. Ik was al aan het twijfelen aan de antenne. Zal kijken of hij er nog hangt als het licht is. Ik zag overigens spots ten zuiden van ons van de meest fantastische DX. Tja....73, Bas