Tuesday, November 18, 2014

Experimental QRO mods





More to follow...



7 comments:

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, je gaat experimenteren met meer QRO? DE RM KL500 ziet er mooi klein uit. Heb jij die? Overigens denk ik dat het verschil tussen 100W = 50 dB en 300 W = 55 dB niet zo heel groot zal zijn. Nog geen 1 S-punt. dat is de reden dat ik toch geen hoger vermogen ga gebruiken. Het verschil is te klein. 73 Paul

Razvan M0HZH said...

Nice Bas, did you measure the improvements ? What bias current are you using ? I'm trying to make something usable out of a KL300.

PE4BAS, Bas said...

Hallo Paul, ben geen "QRO" gebruiker. Maar dit is puur experimenteel en voor de ervaring. Als het allemaal goed werkt verkoop ik het ding waarschijnlijk weer. Het is de bedoeling hem achter de FT817 te zetten. Verschil in dB is dan wat hoger. 300W zal het echter niet halen denk ik. Hooguit 150 ga ik van uit. Maar dat moet ik allemaal nog testen. 73, Bas

PE4BAS, Bas said...

Hello Razvan, bias current will be 2A. You can probabely use ideas from this conversion idea. I'm still searching for bandpass filters to use at the input. Any idea? 73, Bas

Hans said...

Hallo Bas, Zie het novembernummer van Electron. Hierin staan filters voor div. banden beschreven. Mogelijk dat ik deze ook ga maken voor mijn "Dirty Amp".
Wat Paul schrijft klopt wel maar de ervaring leerde mij dat bij de activatie van PAFF-011 ik met 5W maar 1 station kreeg en nadat ik na 20min overging op 40W een pile-up onstond. Het is net dat kleine beetje meer. 73 Hans, PE1BVQ

PE4BAS, Bas said...

Hallo Hans, ik zal nog even die electron open slaan. Over het algemeen sla ik de technische zaken in de electron gelijk over, is voor mij toch allemaal vaak te hoog gegrepen. Ik doe altijd alsof ik er heel veel verstand van heb ;-) Ik heb qua vermogen nog geen ervaring daarmee. Maar wil het graag een keer proberen met amp en portable setup. Al is het maar om het experiment. 73, Bas

Paul Stam PAØK said...

Hans: ja, het is natuurlijk theoretisch. In de praktijk pakt het soms toch anders uit. Het belangrijkste is toch propagatie. ;-) 73 paul