Sunday, May 26, 2013

PACC 2013 results

I received the scores from the PACC 2013, which are always printed in the dutch VERON amateurradio magazine Electron. I managed to get 5th place from 156 participants in the SO SSB Low Power section. Well, not bad I think. At the moment I think just over 600 QSO is the limit for my station right now. I will need a better (beam) antenna if I want to have a score like the first 3 participants. The horizontal loop scores at the low bands, but a vertical just isn't good enough for the high bands.

Ik heb vandaag de scores van de PACC 2013 eens bekeken. Toch mooi 5e geworden van de 156 deelnemers in de SO SSB LP sectie. Niet slecht dacht ik. Op het moment denk ik wel dat iets over de 600 QSO's de limiet is voor mijn station. Wil ik een hogere score halen zoals de eerste 3 dan zal er toch een beam antenne moeten komen. De horizontale loop doet het goed op de lage banden maar voor de hoge banden is een verticale antenne echt niet genoeg.


7 comments:

VE9KK said...

Good afternoon Bas, I will say that 600 contacts is fantastic. I have yet to get past the 300 contact mark! Congrats on coming in 5th place as well.
Mike

PE4BAS, Bas said...

Hello Mike, if you get past the 300 contact with QRP that would be very good. But I guess that's in a 48 hour contest. The PACC is only 24 hours. A few years ago above 600 QSO was good for a place at the first 3. But now the first 3 are making QSOs above the 700. So I guess I have to work even harder next time. 73, Bas

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, toch een resultaat om trots op te zijn. Gefeliciteerd! Ja, wil je verder komen dan is een antenne met gain noodzakelijk. Maar ja, wil je dat, dat is de vraag. Ik zou zo'n bakbeest niet op mijn dak willen hebben. Met storm zou ik geen oog dicht doen. Of wat te denken met bliksem. In principe houd ik het bij mijn end fed antenne. Die doet het prima. Neemt weinig ruimte in. Redelijk stealth. 73 Paul

PE4BAS, Bas said...

Hallo Paul, inderdaad is het geen gek resultaat met 100W en zelfbouwantenne's. Ja, ik wil een beam in de mast hebben. Waarschijnlijk eerst monoband 10m omdat ik die nog heb liggen. Later misschien wat anders. Liefst zelfbouw uiteraard. Ik heb van 1990-2003 en 2005-2008 altijd met een beam gewerkt en kan je zeggen dat het een wereld van verschil is. Bliksem ben ik hier niet zo band voor, het onweerd hier eigenlijk nooit. En ruimte heb ik hier genoeg :-) 73, Bas

Peter pa4o said...

Gefeliciteerd met je mooie 5de plaats Bas. We zijn hier een plekje omhoog geklommen van de 7de naar de 6de. Nou, beton is zo gestort voor je mast en het plaatsen ook. Even een "beetje" tijd voor vrij maken:-)
Je weet het he, je bent ook bij ons welkom om te contesten, maar wij worden nooit geen nummer 1,2,3,4,of 5.

Peter

PE4BAS, Bas said...

Zeg nooit nooit Peter. De 6e plaats is ook gelukt! Wat betreft het beton. Er zal toch eerst een gaatje gegraven moeten worden ;-) Nee, ben eerst bezig met de nieuwe shack. Den niet dat ik dit jaar nog de mast op ga zetten. Er zijn nog veel andere prioriteiten. 73, Bas

Peter pa4o said...

Als we serieus mee willen doen en bij de eerste 3 plaatsen willen komen moeten we grotere antennes hebben en eindtrappen gebruiken, maar wat nog belangrijkers is serieusere contesters die meerdere contesten per jaar willen doen. Een keer per jaar bouw je geen ervaring op.

Moet je eens kijken bij Timon de pa1t op de website wat daar komt te staan.

Peter