Sunday, March 24, 2013

Closed Google AdSense on my blogs

Last week I got a message from the Google AdSense team that they are closing my account due to invalid activity. It was just after I closed the ability for "anonymous" users to leave a message after I got about 10 spam  comments a day. So unfortunate as I was able to earn 70 euro last year which I used to buy the glassfiber pole for the 1/4 wave 40m vertical and for future antenna experiments. They couldn't tell exactly why they closed the account, I did make a complain and told them about the "anonymous" shutdown. But I got a message that they closed the account forever. In my opinion I think someone did click a lot on my google adverts on purpose after not being able to post one or more of the spam comments. So, I assume I'm a victim of so called click fraud.

Afgelopen week kreeg ik een e-mail van het Google AdSense team dat ze mijn account sloten vanwege ongeldige activiteit. Dat was net nadat ik de mogelijkheid had uitgeschakeld voor "anonymous" (onbekende) lezers om een reactie te geven nadat ik ongeveer 10 spam reacties per dag kreeg. Jammer, want afgelopen jaar kreeg ik ongeveer 70 euro van Google at ik gebruikt heb om de glasfiber mast te kopen voor de 1/4 golf 40m verticale antenne en voor toekomstige experimenten. Helaas konden ze niet precies vertellen waarom precies ze mijn account sloten. Ik heb direct een klacht ingediend en erbij vermeld over de kortgeleden gemaakte "anonymous" uitschakeling. Daarop kreeg ik als antwoord dat mijn account voor altijd uitgeschakeld zou zijn. Volgens mij is er gewoon iemand geweest die geen spamberichten meer kwijt kon bij mij en expres google adverenties vaak aangeklikt heeft. M.a.w. ik denk dat ik slachtoffer ben geworden van klik fraude.




4 comments:

Unknown said...

That's annoying, Bas. I have never allowed anonymous comments on my blog. I would be very unhappy if Google closed my account for something that was not my fault.

Julian, G4ILO

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, vreemde zaak. Als je idd op je eigen advertenties klikt dan wordt je account gesloten. Maar dat is wel vreemd zoals jij dat aangeeft. 73 Paul

PE4BAS, Bas said...

I can imagine that Julian. I know you earn quite a few bugs with AdSense as part of your income I think together with lots of other online activities. But I can't imagine that closing down has something to do with my own fault? I'm not that stupid to click on my own adverts. Of course it happens sometimes by accident, once or twice a year or so. If that would be the reason that would be stupid. But I don't care, the blog is for the hobby not for the money! 73, Bas

PE4BAS, Bas said...

Hallo Paul, zoals in bovenstaande te lezen. Ja het is wel eens 1 of 2 keer gebeurd dat ik per ongeluk mij eigen advertenties aanklikte. Als dat de reden is dan is dat wel heel erg streng. Maar ik las op internet al dat soms net voor uitbetalen ook vaak accounts zonder echte reden worden gesloten. Er schijnen ook trojan virussen te zijn die automatisch klikken op je advertenties etc. Ik kreeg een tijdje terug al virusmeldingen van een aantal lezers en had er op de computer van mijn XYL (heeft AVG) ook al meldingen van. Ik dacht het opgelost te hebben, maar misschien was dat wel de oorzaak? Google geeft geen details omdat ze bang zijn dat je met die info de zaak kan omzeilen. Al met al is het allemaal heel erg vaag. 73, Bas