Saturday, November 21, 2009

QSL design (2)

Een tijd geleden schreef ik al eens over een nieuw idee voor mijn QSL kaart. Mijn QSL kaarten waren op en het werd dus tijd om iets te laten maken. Het viel nog niet mee de foto op het juiste moment te maken, tenslotte wou ik de foto uit een bepaalde hoek maken en de molens moesten daarvoor wel in de juiste positie staan. Uiteindelijk heb ik op de juiste dag ruim 2 km moeten lopen door het land om dichtbij genoeg te kunnen komen, vanaf deze hoek loopt nl. geen weg. Na ongeveer 20 foto's was ik pas tevreden over het resultaat van een aantal foto's daarvan heb ik de beste gekozen. Nu liet ik mijn QSL de laatste keer bij ON5UR Max in België drukken en gezien de goede zaken die ik met hem deed een aantal jaar geleden besloot ik hem weer te kiezen. Helaas kreeg ik op mijn eerste e-mail geen antwoord, dus na een week nogmaals geprobeerd. Dit keer kreeg ik antwoord: Max had het erg druk, veel QSL aanvragen dus het kon nog even duren. Na een maand nog niets gehoord, dus maar weer eens e-mailen hoe het nou zat. Tot op heden geen antwoord...Dus op zoek naar en andere drukker. Van PD7BZ kreeg ik de tip voor LZ3HI goldprintservice, maar ik vond zijn website nogal een rommeltje en ook het betalen met allerlei toeslagen werd ik niet blij van. Toch maar verder gezocht en UX5UO gevonden, zijn website zag er al een stuk beter uit en er is zelfs een Nederlandstalige website voor zijn printservice. Ook betalen is zonder toeslagen en inclusief verzendkosten, positief dus. Heb Gennady UX5UO dus maar geschreven en kreeg vrij snel antwoord. De voorkant had hij direkt klaar de achterkant na een dag of 3. Heb nog om een kleine verbetering gevraagd en ook dat werd binnen een dag uitgevoerd. Snelle reaktie dus, leek mij wel positief dus nu maar even afwachten hoe lang het duurt voordat de kaarten worden afgeleverd.
Morgen doe ik mee aan de Friese 11 steden contest op 80m. Een leuke contest met als
bijzonderheid dat de QTH wordt uitgewisseld en de 11 steden van de beroemde schaatstocht + kluunplaats Bartlehiem multipliers zijn. Een goede uitleg vind men HIER.

A few posts ago I mentioned I was out of QSLs en it was time to design a new one. So I had a good idea and I took off with my camera. It took a lot of time as I had to wait for the right weather and time because the windmills had to be in the right direction for the angle of my photograph. I had to walk more then 2 km trough farmers land to get in the right position, but well I managed to make about 20 pictures and picked the best out of them. Last time I ordered some QSL cards at ON5UR Max from Belgium, I was very satisfied with his service. But after I send an e-mail I got no response, so I waited and send him a second one after a week. Then I get one small response: Max was very busy, to many ordered QSL so it could take some time. Well I wrote him again after one month but till this day no response at all. So, I decided to look for another printer. PD7BZ recommended LZ3HI but I didn't like his website and he calculates some taxes over the prices. After some searching I get on te website of UX5UO I did like his site a lot more and he even has a Dutch website in service. It is also possible to pay the money via the regional representative. So I send him my wishes and he responded within a day. After 4 days I'm satisfied with the design now. I hope to get the cards soon...
I'll take part in the Frysian 11 cities contest on 80m tomorrow. It is not only a national contest, it is possible for other countries to participate too. You can find a good description in English HERE.

2 comments:

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, dat is een mooie foto. Dat contrast met de oude molen en de windmolens is prachtig. Ook echt Hollands. Ik heb zelf nog steeds geen 'gewone' QSL kaart. Ik ben te lui om die dingen uit te schrijven, en ben slecht in het bezoeken van de QSL manager. Toch wil ik misschien een keer wel wat laten drukken voor diegene die mij een papieren kaart sturen om die dan wel te beantwoorden. Ik zal dat adres van UX5UO opslaan en even een kijkje nemen op de site. Succes met de contest. 73 Paul

pa0o said...

Hoi Bas hoe was de CQWW SSB ? ik ben weer thuis heb natuurlijk niet mee kunnen doen maar nog wel even vanuit DL via websdr meegeluisterd op 40 en 160 viel me op dat die WEBSDR van PA0FWM Twente mooi rustig bleef onder het geweld mooi scherpe filtering..
Tja SDR is toch wel aardig volwassen geworden.