Friday, July 10, 2009

Ham Radio DeLuxe V 5 voorzichtig !

Sinds enkele dagen is de nieuwe versie van Ham Radio DeLuxe te downloaden. Versie 5 heeft een uitgebreider logboek en ook DM780 het digitale modes programma heeft wat veranderingen ondergaan.
Ik heb HRD V5 geinstalleerd op 1 computer en wat gespeeld met het nieuwe logboek. Al eerder had ik dit logboek in beta versie gedownload en merkte dat het echt heel iets anders was. Er zijn een hoop leuke opties bijgekomen, maar er missen er ook een aantal. O.a. het door mij veel gebruikte "analysis" en de daarbij behorende HTML uitdraai. Hiervoor in de plaats is een soort award tracker gekomen, die dus niet hetzelfde kan voor zover ik kan zien. Een voordeel vind ik wel dat nu HRD en DM780 hetzelfde logboek gebruiken. Leuk is ook dat je nu automatisch je log op internet kan zetten, leuk als uitbreiding van een persoonlijke website.

Toch heb ik spijt dat ik V5 over V4 heen geschreven heb. Ik mis het oude logboek nog wel hier en daar. Daarom de volgende tip voor degenen die net als mij twijfelen, voorzichtig zijn, maar wel iets nieuws willen proberen. Installeer versie 5 in een andere directory die je van te voren maakt. Bijv. C:\programs\amateur radio\ham radio deluxe2. Je kan versie 4 dan gewoon blijven gebruiken. Wel even een nieuwe snelkoppeling maken op het bureaublad anders pakt hij V5.

Ik hoop dat de oude opties toch binnenkort weer in de nieuwe versie verschijnen...



No comments: