Friday, January 29, 2016

Dramatic drop

A dramatic drop in the WSPR challenge charts! Unexpected. I was listening on the vertical and it seems there is a difference in noise that has a effect on receive from very weak stations. I expected to get higher in the distance chart, but am not even in it! Analyzing power outputs from stations received I miss a few of the QRPp stations. I´m not able to switch antennas at the moment so it is still on the vertical for today (Friday). Will try a new run next week with the horizontal loop. The plan is to move to 60m after that to do some experiments.

My WSPR receive setup below. The small laptop behind the desk and the FT-817.




11 comments:

Hans said...

Hoi Bas, over het algemeen pakken verticale antennes meer storing op dan horizontale antennes. Ik kan het hier ook goed merken, zowel op HF als op 144Mhz. Ik hoop dat je snel weer gebruik kunt maken van de loop om je achterstand in te halen. Intussen zit ik ook al 2 dagen op 30m. Resultaten vallen wat tegen maar wat wil je met een "eenvoudige" EndFed sloper hi. Goed weekend. 73 Hans.

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, ik heb vandaag de server van wsprnet.org nog niet werkend gezien. Als dit zo doorgaat dan is dat het einde van wspr. 73 Paul

PE4BAS, Bas said...

Hallo Hans, weet niet of je uitzend? Of alleen ontvangst? Kan het ook niet bekijken want wsprnet.org is weer niet bereikbaar. Inderdaad pikt de vertical wat meer storing op al is dat alleen te merken in het spotten van extreem zwakke signalen. 73, Bas

PE4BAS, Bas said...

Hallo Paul, kan de site inderdaad ook helaas niet bereiken. Ik hoop dat er nu eens een keer aktie ondernomen word. Zo is het niet leuk meer...Het lijkt ook wel steeds erger te worden. De site is vaker uit dan aan. 73, Bas

PA4JJ said...

wspr.org doet het hier gewoon hoor.

Hans said...

Hallo Bas, vandaag zat ik op 30m zowel TX als RX. Vanavond ben ik overgeschakeld naar 60m. WSPR-site deed het vandaag overdag maar af en toe. Gelukkig kon ik dan de buffer van spots wegsturen. 73 Hans, PE1BVQ

PC1I said...

Hebben ze de wspr freq aangepast dan Bas? Ik dacht dat die te laag zat voor het deel wat wij mogen gebruiken. Meende ergens gelezen te hebben dat wspr voor ons niet bruikbaar was op 60...

Paul Stam PAØK said...

Gisteren was ook actief op 30m maar werd nergens gespot, en dat is vreemd. Ik vrees dat spots niet door kwamen.

Paul Stam PAØK said...

Soms doet ie het maar de site is erg traag en valt regelmatig uit, dat kan bij jou niet anders zijn, lijkt mij. Paul PC4T

PE4BAS, Bas said...

Nee hoor Kees, luisteren mag overal, we zenden gewoon niet uit. 73, Bas

pa0o said...

hier wsprnet.org ook haast continue in de wachtloop

Kees ontvangen van WSPR 60m mag wel hoor

we mogen in nederland en de rest van EU natuurlijk niet zo veel als de Gees..