Sunday, February 24, 2013

Some contest results

I just visited the site from the CQWW WPX organisation were you can find your result in every CQWW WPX contests you submitted a log. Last year I became 6th in the Single Operator Assisted All Band SSB section. You can download the standard certificate for it and so I did. I became 6th from the 10 submitters of my country. Not bad, but it could be better, although you need time and luck of course. I also got the result from last years national PA-beker contest. And again I became 2nd for the 3rd time in the QRP section. I already have a conclusion why, I just did a wrong gamble to make more QSOs on 80m and attended 40m much too late. Propagation on 40m was much better this year. I could have known that but then I should be more interested in the CW part on the day before, as propagation was almost the same that day.


Well, I missed a DXpedition again. I had some time today in the afternoon to work 9U4U but it seemed I am too late. I listened for them earlier his week, but their signal was too weak to try in the pile-up. I think working DXpeditions is more luck then make hours of time to work them these days. Anyway, I don't care and try for the missing DXCC when I'm retired in about 25 years. I guess propagation will be even better then. And I hope to have the antennamast up at that time :-) Till then, working DX or a new DXCC is pure luck. I hope to work some new ones next month in the WPX contest again!

Ik had net de site van de CQWW WPX organisatie even bezocht. Hier kan je de resultaten bekijken van alle WPX contesten waar je een log van ingestuurd hebt. Er is ook een certificaat te downloaden en dat heb ik dan ook gedaan. Ik was 6e van de 10 in Nederland geworden in de categorie 1 operator geassisteerd met DX cluster en alle banden. Niet gek maar het kan beter, dan moet je er natuurlijk wel tijd voor hebben en geluk. Ik heb ook de resultaten gelezen van de PA-beker van afgelopen jaar in de Electron en zag dat ikvoor de derde keer 2de ben geworden in de QRP sectie. De oorzaak is duidelijk, ik ben natuurlijk te laat begonnen vanwege het VFO/FT817 probleem met N1MM en daarnaast ben ik te lang op 80m gebleven. Dat is ook duidelijk te zien in de score. Had ik mij de dag tevoren geïnteresseerd in het CW gedeelte van de   contest dan had ik geweten dat de 40m band beter zou kunnen zijn. De propagatie was beide dagen bijna gelijk

Tja, ik heb ook weer een DXpeditie gemist. Het zal niet de laatste zijn. Ik had vanmiddag nog wel even tijd om te proberen met 9U4U maar zag geen spots meer op het cluster. Te laat dus. Jammer, maar niks aan te doen. Op het moment is het meer geluk dan uren vrij proberen te maken om zoiets te werken. Ik heb geprobeerd om ze te horen afgelopen week, maar ze waren te zwak om een poging te wagen in de pile-up.
Ach, het maakt niet uit, ik werk de onbrekende DXCC wel als ik met pensioen ben over 25 jaar. Tegen die tijd zal de propagatie vast beter zijn en ook mijn antennemast zal ik dan wel weer hebben staan ;-) Tot dan is het werken van DX of een nieuwe DXCC puur geluk. Ik hoop in iedergeval weer een paar nieuwe te werken in de komende WPX contest komende maand.


8 comments:

Tjeerd, PA3GNZ said...

Gefeliciteerd met dit resultaat Bas.

73, Tjeerd

KL8DX said...

Congratulations Bas on the awards! Yea, the BIG DXpeditions can be tough. Massive pile-ups can make it nearly impossible for use "little pistols" to snag them. Also, geographical location has plenty to do with it as well. An example would be a Pacific activation. I would not have any problems snagging something there but if it were toward Europe, I would have to deal with Europeans and the East Coast USA folks and the "WALL" of which I would be standing behind all of em. It can be fun chasing that new one but I'm not as serious as I used to be. If I work em, fine. If not, there will be another.

PE4BAS, Bas said...

Bedankt Tjeerd, 2e is ook mooi natuurlijk. Maar uiteindelijk wil je ook wel eens 1e worden ;-) 73, Bas

PE4BAS, Bas said...

Absolutely Phil, it is for shure not the last activation ever. There wil always be another DXpedition. Besides that sometimes I listen to the pile-ups and think it is a matter of life or death for some people. Really, we just want to have fun with this hobby! And for the geographical position, well you always have a though path on that side but I think that keeps a DX contact more rewarding if you make it. 73, Bas

Hans said...

Hallo Bas,

Gefeliciteerd met je 2e plaats.
Volgende keer beter en hopelijk dan de welverdiende 1e plaats.
Jammer dat je 9U4U gemist hebt. Ik heb ook nog zitten te zoeken maar helaas. Ook hier geldt: Volgende keer beter hi.
Zo blijft de hobby spannend (*_*)

73 de Hans, PE1BVQ

PE4BAS, Bas said...

Hallo Hans, ik wijt het puur aan operating practise. Moet denk ik toch een andere strategie volgen. En natuurlijk ruim van te voren alles klaar zetten. Misschien is het toch belangrijk een half uur van te voren de boel te verkennen om te zien hoe de condities zijn. Ik ben dus niet de enige die 9U4U gemist heeft, ach er komt nog wel een keer een DXpeditie die kant op. Dan werken we hem wel even ;-) 73, Bas

Bert, PA1B said...

Hallo Bas, mooi Award en een mooi resultaat. Gewoon genieten van wat je soms moeiteloos bereikt. Een andere keer wordt het je gewoon in de schoot geworpen. hi 73, Bert

PE4BAS, Bas said...

Ja Bert, soms gaat het vanzelf, een andere keer moet je ervoor vechten. Een mooie hobby! 73, Bas