Tuesday, January 29, 2013

PA-00007 finished today!

I finished the COTA PA-00007 today. With the help of PE1BVQ Hans who spotted me on the DX cluster. It did help a lot, after the spot I made another 17 QSOs and a total of 19 today. I will activate this castle more often but it will be on and off just when I have some time at lunchbreak and if I have the car with me. In total I made 54 QSOs from 16 different DXCC. Best DX and also the last QSO from today was with W1OW in MA USA. Best contact today was with EA1MAM/QRP who was also mobile and working with the FT-817. The log is uploaded as PE4BAS and PE4BAS/M, the last call has this special QSL on the left. I think about printing some paper cards as well if I get requests. I used another antenna today which was partly homemade. I'll write about it later but can already tell that it does a better job as the Multiranger 200 and the MP-1. Attached are some QSLs I already received.

Ik heb vandaag eindelijk de COTA PA-00007 activatie afgerond. Met de hulp van PE1BVQ Hans die mij gespot heeft op het DX Cluster. Het hielp heel erg goed want ik maakte na zijn spot maar liefst 17 QSO's en in totaal vandaag 19. Ik zal wel vaker actief zijn vanaf deze lokatie maar dan af en toe als ik pauze heb en de auto en TRX bij me heb. In totaal maakte ik 54 QSO's uit 16 DXCC. Beste DX en ook laatste QSO vandaag was met W1OW uit MA USA. Beste QSO was met EA1MAM/QRP die ook mobiel zat met een FT-817. Het log heb ik op eQSL gezet als PE4BAS en PE4BAS/M, de laatste met een mooie QSL kaart te zien hierboven in de linker bovenhoek. Ik denk erover om nog papieren QSL kaarten te maken als er behoefte aan is. Vandaag werkte ik met een andere antenne die gedeeltelijk zelfgemaakt is, ik zal er een andere keer over schrijven. In iedergeval kan ik al schrijven dat deze antenne het beter doet als de Multiranger 200 en de MP-1. Bijgevoegd een aantal QSL kaarten die ik al ontvangen heb.



8 comments:

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, de auto is counterpoise werkt altijd erg goed, is mijn indruk bij het mobiele werk. Mooie resultaten. 73 Paul

PE4BAS, Bas said...

Hallo Paul, ja maar de ene mobiele antenne is de andere niet heb ik wel gemerkt. Of je nou een goede tegencapaciteit hebt of niet. COndities worden ook weer wat beter heb ik het idee. 73, Bas

Hans said...

Hallo Bas, proficiat met je eerste activatie.
Je ziet maar, de aanhouder wint en het is je gegund.
Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen v.d. omgebouwde DV27 antenne. Ik hoop dat je een keer een vergelijkingstest wil doen tussen de gebruikte antennes.

73 Hans, PE1BVQ

VE9KK said...

Good morning Bas, great to hear you have accomplished your goal and made all the contacts needed.
Mike

PE4BAS, Bas said...

Hallo Hans, nog hartstikke bedankt voor de spot. Zonder jouw hulp was het allemaal niet gelukt. Ik zit te denken over een vergelijkingstest. En dan wel zo dat ik de veldsterkte tussen de antenne's meet. Want ontvangen doen ze allemaal prima. In de electron staat een verhaaltje over de antenne getest via grondgolf en es, lijkt me sterk dat je een antenne zo kan testen. Maar goed PE1GUR de schrijver van het artikel heeft wel mooie DX gemaakt met de omgebouwde DV. 73, Bas

PE4BAS, Bas said...

Thanks for the comment Mike, I'm really glad I made it. Time for some other experiments now...73, Bas

Hans said...

Hallo Bas,

Ja zijn meetmethode is iets onduidelijk maar voor hem voldoende om te kunnen bepalen dat de antenne goed werkt. Maar vergelijking is er niet.
Ik ben bezig met een veldsterkte meter te maken. Deze is al klaar, moet alleen nog in het alu kastje. Zie site van PI4OSS.

73 Hans PE1BVQ

PE4BAS, Bas said...

Ik zal eens op de site van PI4OSS kijken, want ik zat dus ook een zo een veldsterkte meter te denken. Met de tegenwoordige balkjes meters op de TRX kan je eigenlijk alleen maar indicaties geven. 73, Bas