Friday, June 1, 2012

PACC 2012 evaluation


I'm a little behind with blog postings. Too much to write about. I received the PACC 2012 evaluation today together with a corrected log. 21 contacts did not count. Most made error was wrong received exchange numbers, followed by my call written down as PE4BAC. Another error frequently in the log was that the call was not in the database, whatever it means. Strange as it could have been new licensed stations, or do they mean they have not sent their logs? Anyway, still got 3rd place and will get a trophy I guess. Next year I need to be more clear on the last letter of my call and concentrate more on the numbers received.


Ik loop een beetje achter met het schrijven op mijn blog. Heb meer te schrijven dan ik tijd heb om te schrijven. Vandaag de PACC-2012 evaluatie + gecorrigeerd log ontvangen. 21 contacten zijn fout. Meest gemaakt fout is verkeerde uitwissel nummers van mijn kant maar ook van de ander GR werd opgeschreven als GD, gevolgd door het verkeerd opschrijven van mijn call PE4BAC. Dus C in plaats van S, moet dus meer nadruk leggen op de laatste letter. Een andere veel voorkomende fout waar ik geen hoogte van krijg is dat de call niet in een database staat, wat dat ook mag betekenen. Staat het dan niet in de contest database, of niet in de call database. Het zijn toch echt bestaande stations waar ik QSO mee heb gehad, het kunnen ook nieuw gelicenseerden zijn die er nog niet in vermeld worden. Maakt niet uit, heb toch een 3e plaats behaald en neem aan dat ik een aandenken krijg, altijd leuk. Volgend jaar nog beter mijn best doen om de nummers goed op te nemen en te schrijven en duidelijker mijn call roepen.


2 comments:

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, ja dat kan gebeuren, dat je call verkeerd wordt genomen of andersom. Zo zag ik gisteren dat er verschillende qso's in mijn qrz.com log waren 'rejected' maar waarom is mij niet duidelijk. 73 Paul

PE4BAS, Bas said...

Hallo Paul, ja het gebeurd. Maar vind de verwisseling C voor een S wel een beetje...Maar goed ik heb ook fouten gemaakt bijv. PA3DYT genoteerd als PA2DYT en dat is ook heel erg stom. Die rejected QSO's bij QRZ.COM betekend volgens mij dat het station je QSO heeft afgekeurd volgens mij. Dwz dat betekend het bij eQSL, dus neem aan daar ook.

73, Bas