Saturday, May 14, 2011

Just something about...

Waddenzee vanaf de dijk bij de "Noordkaap"
Halverwege met temperzon
Sometimes I forget that we have some nice views in the neighbourhood. We live very close to the Waddensea and the photo above is made a few years ago with my mobile phone. I actually forgot I had it and found it when I was "deleting" some old photos from the phone. We had very nice weather last couple of weeks and it seems to be it is never ending. Everything in te garden is green again and most plants are blooming now. Actually there is so much sunsine that we decided to paint the roof of the glasshouse with "tempersun" otherwise the grapes will get too much sun and the leaves get burned. My XYL and I decided to focus on the garden this summer and so there is much to do leaving no time for radio of course. Though I did try to listen for some propagation on 6 Mtr, I heard a EA4 and EA6 station last Wednesday and did someWSPRing. So far I was heard in Spain with 1W  WSPR. Don't know if there was real ES this yet this month? Could be very location dependable. Anyway despite the nice weather  we where surprised by hailstones last Thursday and a lot of rain in a short time, a short visit to the rain radar on internet showed it was only around my QTH.

Hagel....en een hoop water.
Soms vergeet ik gewoon dat er hier van alles moois te zien is. Wij wonen dicht bij de Waddenzee en dat levert vaak mooie plaatjes op zoals bovenstaand van een paar jaar geleden. Ik vond deze foto nog op mijn mobiele telefoon toen ik die een beetje aan het opruimen was. De afgelopen tijd hebben we in Nederland natuurlijk schitterend weer gehad en het lijkt wel of dat nooit meer overgaat. Alles in de tuin is weer groen en bijna alle bloemen en planten bloeien alweer. Eigenlijk is er zoveel zon dat we hebben besloten de kas bovenop maar de verven met temperzon, een zon werende verf die in de winter vanzelf weer verdwijnt. Mijn XYL en ik hebben besloten deze zomer ons te concentreren op de tuin en er is nu dus met dit weer zoveel te doen dat radio gewoon niet mogelijk is. Ondanks dat toch nog een EA4 en EA6 gehoord op 6m op Woensdag. Wel even WSPR aangezet op 6m en toch nog gespot door een EA station met mijn 1W. Ik weet niet of er al echte ES geweest is deze maand? Kan natuurlijk erg plaatselijk zijn. Ondanks het mooie weer werden wij Donderdag verrast door hagel en een hele hoop regen in korte tijd. Volgens de regenradar alleen maar rond mijn QTH.

5 comments:

Dick said...

That is a beautiful photo Bas. Panoramic and from a telephone, no less. I understand the weather is strange in Europe. My YL tells me the south of France is rainy and cool and the Brittany area is mostly nice. After my surgery here, I'll be back. 73 Dick

Paul Stam PAØK said...

Hallo Bas, dat is een mooie foto. Van de week werd ik ook gespot op 6 meter door EA. Sinds een week is er weer Es op 6 meter. Dat zal ongeveer duren tot eind augustus. Ik ga de komende weken wat meer WSPR doen, vooral op 10 of 6 meter, omdat we maandag met de tuin gaan beginnen en er geen tijd is om iets anders aan de hobby te doen.

PE4BAS, Bas said...

@Dick, yep very strange weather sometimes. They forecast rain for next week. My phone has a panoramic function which is doing a nice thing.

@Paul, maandag voorspellen ze regen. Toch nog tijd voor 6m ?? Maar bij mooi weer gaan jullie dus ook tuinieren. Zijn we niet de enigen hi.

73, Bas

Bert, PA1B said...

Hallo Bas, Mooie foto. Prachtig sfeerplaatje.
Ik ben in 1976 3 weken op de waddenzee geweest. Zes kano's en een zeilboot. FB WX.
Ik heb gemerkt dat als ik eerst met de radio, QSL en Blog begin, de andere zaken blijven liggen. Ik draai het om. Uiteindelijk kom ik toch weer bij de radio, want het blijft kriebelen.
Leuk om de mooi mix te zien in je Blog, zoals Temperzon.
73, Bert

PE4BAS, Bas said...

Bert, 1976 was lang geleden ;-) wel een avontuur he! Ja, alleen radio in het blog is een beetje saai. Je wilt ook wel eens wat anders. 73, Bas