Tuesday, January 20, 2009

HA-DX and UK-DX RTTY Disaster

Helaas weer gemerkt dat mijn antennesituatie niet optimaal is. In beide contesten haalde ik afgelopen weekend met moeite 50 QSO. Vooral 's morgens waren de signalen erg zwak. Ik denk dat m.b.t. de HA-DX contest de meeste stations via CW werkten en niet met SSB. Gezien het aantal stations dat op de band aanwezig was. Op 40m was zaterdagavond enkel en alleen TS7C te horen met 5/9, verder geen enkel ander station. Voor de PACC wil ik toch echt iets verbeteren aan de situatie anders worden het maar weinig punten. De 6e plaats zal ik dit jaar zo ie zo niet gaan halen. Ook omdat ik in dat weekend ook nog 2 (familie) verjaardagen heb.

Unfortenatly again I experienced my bad antenna situation at the moment. Only 50 QSO in both UK-DX and HA-DX contests. Especially weak signals in the morning. I think most HA-DX conteststations were on CW. Only a few on the band. On 40m only TS7C with 5/9 at saturday evening, the rest of the band was quiet. Before the PACC starts I have to improve something. Although I will not reach 6th place like last year because of two birthdays exactly in that weekend.

2 comments:

pa0o said...

Bas 85 Qso in de HADX alleen za/zo nacht ochtend paar uur meegedaan niet erg veel HA gehoord. Er waren om's met 4 cyferig volgnummer bij. cndx op 80/160 waren niet eens zo slecht met K3 barefood nog K1OX opcq zelfs en op 80m HK2Q ook op cq
de Afdelingscompetitie score doorgeven lukt me niet... vreemde webside hoor score invullen ok maar dan ...? er is geen "ok" knopje ? Account aanpassen lukt me ook niet ik wil naar afdeling 19 groningen dit jaar. Moet steeds weer inloggen en na 2x of meer wordt het paswoord niet meer geaccepteerd.

PE4BAS, Bas said...

Hoi Jaap, die 85 QSO heb je waarschijnlijk ook op CW gemaakt en ik werkte alleen SSB. Maar toch niet gek die K1 en HK. Wat betreft de afdelingscompetitie, jammer dat je nu voor Groningen mee doet, maar daar zit jij ook dichterbij. Voor problemen met het account kun je het beste contact opnemen met PG7V. E-mail adres staat wel op de website van deafdelingscompetitie.
http://www.afdelingscompetitie.nl/
73 de PE4BAS Bas